* نگاهی به سریال افسانه دونگ‌یی

نگاهی به سریال افسانه دونگ‌یی

Posted: 20 Sep 2012 03:55 AM PDT

اگر به‌دنبال یک ملودرام پرهیجان با فراز و نشیب‌های بسیار هستید، سریال تاریخی «افسانه دونگ یی» گزینه‌ خوبی است.
این سریال به کارگردانی لی بیونگ هون در ۶۰قسمت از شبکه MBC کره روی آنتن رفته است، کارگردان مشهوری که مدت‌ها هر جمعه با «جواهری در قصر» توانست مخاطبان ایرانی را راضی نگه دارد.

با افسانه‌ها تاریخ می‌سازند

حراجی

دونگ‌یی روایت‌کننده زندگی شاه سوک جونگ و چوی سوک بین (دونگ یی) است. داستان در دوره‌ حکومت چوسان روی می‌دهد و روی زندگی دونگ‌یی تمرکز می‌کند؛ دختری که پدر و برادرش به اشتباه متهم به قتل یک نجیب‌زاده شده و کشته می‌شوند. او یک کارگر ساده در اداره موسیقی است اما شخصیت دوست داشتنی و اخلاق صمیمی او به علاوه ذهن خلاقش باعث می‌شود تا بتواند چندبار پرده از دسیسه‌هایی که در دادگاه رخ می‌دهد بردارد و ترفیع مقام بگیرد. دونگ‌یی در دادگاه مشغول به‌کار می‌شود.
جدیت و صداقت او در کار همه درباریان و حتی پادشاه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد تا جایی که پادشاه بشخصه به دادگاه می‌رود تا او را از نزدیک ملاقات کند. سوک جونگ به دونگ‌یی علاقه‌مند می‌شود و او به بانوان دربار می‌پیوندد تا زندگی دختر خدمتکار زیر و رو شود و با مشکلاتی از جنسی دیگر دست‌وپنجه نرم کند. فیلمبرداری این سریال در استان‌های چئون گو و یونگین سین صورت گرفته است؛ جایی که جومونگ دیگر سریال محبوب کره‌ای در ایران به تصویر کشیده شده است.

تاریخ کره جذابیت زیادی برای بیننده‌های خارجی دارد. این موضوع مشوق بسیاری از کارگردانان کره‌ای برای ساخت درام‌های تاریخی بر پایه افسانه‌های کشورشان بوده است. در این میان حکومت چوسان به‌علت پنج قرن حکمرانی بر کره حضور پررنگی در این افسانه‌ها دارد. نکته جالب تلاش آنها برای امروزی‌سازی‌ این افسانه‌هاست؛ موضوعی که چندان به مذاق کره‌ای‌ها خوش نیامده است. منتقدین معتقدند که برای کره‌ای‌ها کیفیت نمایشنامه و بیان جزئیات از مهم‌ترین ویژگی‌های یک فیلم است. «مدتی بود که با پرداختن به حواشی مثل اضافه کردن روابط احساسی به داستان ذهن بیننده‌ها از جریان اصلی دور می‌شد اما اکنون دوباره به ایده بیان تاریخ مانند یک حکایت – بدون دخل و تصرف – بازگشته‌ایم.»
دیوید مارشال – نویسنده – می‌گوید: «یکی از اصلی‌ترین مشکلات برای یک نمایشنامه نویس برگرداندن و نوشتن نسخه جدیدی از یک داستان تاریخی است به‌گونه‌ای که برای اذهان امروزی قابل‌قبول باشد. اگر بخواهند تاریخ را مو به مو نقل کنند باید از مردسالاری در زمان‌های گذشته بگویند؛ زمانی که تعداد اندکی از زنان در این ترس و وحشت ترقی می‌کردند که آنها هم زنان تشنه قدرت درباری بودند.» داستانی که ایده اصلی سریال‌هایی مثل «جواهری در قصر» و «دائه جانگ گئوم» است.

برخلاف دیگر سریال‌ها دونگ‌یی به قدرت و پشتکار قهرمان داستان در مقابل مشکلات بزرگ و کوچک می‌پردازد؛ نکته‌ای که منتقدان آن را نشان دادن لجاجت و خود سری ندانسته بلکه تلاشی برای به تصویر کشیدن ترفیع گرفتن در نظام شایسته‌سالاری دانستند.
هان هیو جو بازیگر نقش دونگ‌یی درباره نقش خود در این سریال می‌گوید: «برای ایفای نقش در این سریال متحمل فشار زیادی شدم. در ابتدا شک داشتم که از پس این نقش بر می‌آیم یا نه اما از دست دادن این شانس اشتباه بزرگی بود. این یک پروژه بزرگ است و من نقش کسی را بازی می‌کنم که نام سریال برگرفته از اوست. من تلاشم را برای ایفای نقش به بهترین نحو انجام دادم. در آن زمان فکر کردم اگر زمین هم بخورم با پشتکار به کارم ادامه خواهم داد.»

او شخصیت دونگ‌یی را می‌ستاید و می‌گوید: «این دختر اگرچه در جوانی خانواده خود را از دست داده است اما روح پاکی دارد. دختر جوانی که باهوش و درستکار است. دونگ‌یی فرد عادل و نیکوکاری است که در مقابل درباریان و بزرگان ایستادگی کرده و با مردم فقیر و تنگدست با مهربانی برخورد می‌کند.»
هان هیو جو بازی در نقش مقابل جی جین هی که در نقش پادشاه ظاهر شده است را یک تجربه خوب می‌داند و می‌گوید: «همه می‌گویند او یک بازیگر توانمند با شخصیت دوست داشتنی است که می‌تواند در بازیگری نکاتی را به من بیاموزد.»

جی جین هی که سابقه بازی در سریال جواهری در قصر را هم در کارنامه خود دارد در نقش پادشاه ظاهر می‌شود؛ پادشاهی نجیب و خوش برخورد که همیشه لبخند برلب دارد. پادشاه سوک جونگ شب‌ها برای بازرسی و دیدن وضعیت زندگی مردمان عادی به سفر‌های دور و دراز می‌رود؛ موضوعی که جی جین هی به آن به چشم یک چالش نگاه می‌کند؛ «صحنه‌های سفر پادشاه بسیار کوتاه به تصویر کشیده شد، اما ما باید به جاهای مختلف سفر می‌کردیم و پنج روزهفته را فیلمبرداری می‌کردیم.»
او از اینکه از نقش‌های کلیشه‌ای خارج شده و این بار بازی در نقش پادشاه را به‌عهده دارد ابراز رضایت می‌کند و محبوبیت کاراکترش را مدیون اضافه شدن دیالوگ‌های طنزآمیز به نقشش وتجربه کارگردان می‌داند؛«در ابتدا از اینکه به‌خاطر این دیالوگ‌ها نقش پادشاه جدی گرفته نشود بسیار می‌ترسیدم اما پس از پخش سریال و مشاهده واکنش‌های بینندگان متوجه شدم که مردم سوک جونگ را دوست دارند چون از قالب همیشگی یک پادشاه اخمو بیرون آمده است.»

این سریال بازتاب بسیار خوبی بین مردم کره داشته است به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۰ برنده ۹ جایزه از شبکه MBC ازجمله بهترین درام سال شده است. سریال افسانه دونگ‌یی روزهای فرد ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. البته زمان پخش آن مدام تغییر می کند.

۱۴ حقیقت جالب در مورد آنجلینا جولی که نمی دانستید!!

Posted: 20 Sep 2012 03:51 AM PDT

۱- آنجلینا جولی برای حفظ سلامت لب هایش از ترمیم کننده لب مارک Blistex استفاده می کند.
۲- وقتی که آنجلینا کوچک بود، تدهین کردن با عطر و روغن را یاد گرفته بود و می خواست مسئول مراسم تدفین بشود. طبق گفته هفته نامه زندگی و سبک جولی سال ۲۰۰۸ یک مزرعه Cedar Creek اجاره کرد که صاحبش یک کشتی گیر حرفه ای بود و آن زمان براد پیت و فرزندانشان سر صحنه فیلمبرداری فیلم درخت زندگی بودند. عکس: کشتی گیر صاحب مزرعه

حراجی

3- یکی از محبوب ترین سرگرمی های آنجلینا جمع آوری چاقو و کتاب های چاپ اول است.

۴- آنجلینا همچنان که بزرگ تر می شد به موسیقی راک علاقه مند شد، اما رقص سالنی را نیز یاد گرفت که او را در حال رقص در صحنه ای از فیلم خانم و آقای اسمیت دیده اید.

۵- آنجلینا در مصاحبه با یک نشریه اعتراف کرد که همیشه از بغل کردن و در آغوش گرفتن بدش می آمده. او گفته من همچنان که بزرگ می شدم با در آغوش گرفتن مشکل داشتم حتی با مادرم. من همیشه نفسم را حبس می کردم و حالا فقط راجع بهش صحبت می کنم.

۶- در اوایل دهه ۹۰ آنجلینا جولی از افسردگی رنج می برد و حتی رگ دستش را زده بود. او سال ۲۰۰۴ به Allure گفت من در سال های اولیه جوانی احساس افسردگی می کردم و نمی توانستم پیوند و اتصال خودم با انسانیت را حس کنم. عکس: آنجلینا جولی و ویونا رایدر در صحنه ای از فیلم«دختر از هم گسیخته» سال ۱۹۹۹ که زندگی بیماران روانی زن را نشان می داد.

۷- در سال ۱۹۹۷ او با جانی لی میلر هم بازی اش در فیلم «هکرها» ازدواج کرد. او در مراسم عروسی اش  شلوار چرمی مشکی و تی شرتی سفید پوشید که با خون خودش اسم جانی را رویش نوشته بود.

۸- اولین فیلمی که آنجلینا در آن بازی کرد فیلم ‘Lookin’ to Get Out’ بود که با پدرش Jon Voight همبازی شد. او در آن زمان تنها ۶ سال داشت.

۹- مراسم ازدواجش با بیلی باب تورنتون در لاس وگاس ۱۸۹ دلار خرج داشت.

۱۰- در سال ۲۰۰۱ آنجلینا جولی و بیلی باب تورنتون وصیت نامه هایشان را با خون امضا کردند.

۱۱- تتوی روی شانه چپ او کار یک هنرمند تایلندی است که از یک چکش و سوزن یک فوت و نیمی استفاده می کرد.

۱۲- آنجلینا جولی مدرک خلبانی دارد.

۱۳- آنجلینا جولی و ریس ویتراسپون سال ۲۰۰۷ در لیست بالاترین دستمزدهای هالیوودی ها در یک رده قرار گرفتند. هر دوی آنها برای هر فیلم ۱۵ تا ۲۰ دلار دریافت کرده بودند. عکس: ریس ویتراسپون در فیلم «آلباما خانه شیرین» و آنجلینا جولی در فیلم «سالت».

۱۴- آنجلینا جولی در سال ۲۰۰۷ جذاب ترین فرد تاریخ نامگذاری شد او هم شریک زندگی اش براد پیت و هم الویس پریسلی را شکست داد

۱۰ مطلب از ۱۰ شخصیت معروف و ثروتمند

Posted: 20 Sep 2012 03:41 AM PDT

افراد مشهور و پولدار هر یک داستان های جالبی برای خود دارند و خواندن سرگذشت هر یک از آنها می تواند راهگشای خوبی برای آنان که انگیزه موفقیت دارند، باشند.
فرقی نمی کند اپرا وینفری باشی یا پیر امیدیار! مهم این است که بخواهی موفق شوی و خسته و درمانده نشوی در این راه سخت، اگر هم شدی دوباره خودت، خودت را شارژ کنی و ادامه راه …
در این راه البته شنیدن حرف های کسانی که موفق شده اند و درس گرفتن از تجربه آنها چون چشمه آب جوشانی است در بیابان.
حراجی
در این گزارش ۱۰ جمله از ۱۰ شخصیت مشهور و پولدار دنیا را عینا برای شما نقل می کنیم، بقیه اش دیگر با خودتان:
۱ - اپرا وینفری، مجری، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی، ثروت: ۲/۷ میلیارد دلار
شما به آن چیزی می رسید که به آن باور دارید. جایگاهی که امروز دارید، ریشه در باوری دارد که داشته اید.

۲ -پیر امیدیار، موسس و رئیس ایرانی شرکت eBay ثروت: ۶/۷ میلیارد دلار

آنچه ما هر روز اینجا می گوییم این است که موفقیت ما کاملا بستگی به موفقیت هم گروه ها و موفقیت اجتماع مان دارد.

۳ -کارل آلبرشت، کارآفرین آلمانی و موسس فروشگاه های زنجیره ای آلدی، ثروت: ۲۵/۴ میلیارد دلار

زندگی معمولی انسان بی برنامه، سردرگم، بی هیجان و ناخوشایند به نظر می آید. تنها آنهایی که به ماجراهای زندگی به عنوان شانسی از میان شانس ها نگاه می کنند که خودشان آن را برای خودشان ایجاد کرده اند، می توانند کنترل زندگی خود را کاملا در دست بگیرند.

۴ –
موکش آنبانی، تاجر بزرگ هندی و صاحب صنایع ریلاینس ، ثروت: ۲۲/۳ میلیارد دلار
من فکر می کنم باور بنیادین ما این است که برای ما رشد و پیشرفت، روشی برای زندگی است و می بایست همواره در حال رشد و پیشرفت باشیم.

۵ -مایکل بلومبرگ، یکصد و هشتمین شهردار و صاحب شبکه بورسی نیویورک، ثروت: ۲۲ میلیارد ریال

کار و تلاش سخت مبنای موفقیت در شرکت من بوده است
۶ – ولید بن طلال آل سعود، شاهزاده سعودی، ثروت: ۱۸ میلیارد دلار
اگر بخواهم کاری را انجام دهم، یا کامل و بی نقص انجام می دهم یا اصلا به سراغش نمی روم.

۷ -

مایکل دل، موسس شرکت کامپیوتری دل کامپیوترز، ثروت: ۱۵/۹ میلیارد دلار

با کنجکاوی و نگاه به فرصت ها با روشی تازه است که ما همیشه راه و مسیر خود در دل را مشخص می کنیم.
۸ – چارلز کوچ، مدیرعامل شرکت صنایع کوچ، دومین شرکت بزرگ خصوصی در آمریکا ، ثروت: ۲۵ میلیارد دلار
نقش کسب و کار تولید کالاها و خدماتی است که زندگی مردم را بهتر کند.
۹ - اندرو کارنگی، صنعتگر آمریکایی-اسکاتلندی، موسس شرکت فولاد کارنگی، ثروت: ۲۹۸/۳ میلیارد دلار
کسی که یک کسب وکار یا اعتبار آن را تمام و کمال برای خود بخواهد، نمی تواند کسب و کاری عالی راه اندازی کند.

۱۰ – تونی هسیه، مدیرعامل فعلی فروشگاه آنلاین کفش و لباس زاپوس، ثروت: ۸۴۰ میلیون دلار
تعریف نهایی موفقیت این است: شما می توانید با از دست دادن همه آنچه دارید، مشکل پیدا نکنید. شادی ها بر مبنای عوامل بیرونی نیستند.

۵ چای شگفت انگیز اما ناشناخته

Posted: 20 Sep 2012 03:34 AM PDT

چای یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب در دنیا است و پزشکان نیز به خوردن آن همیشه توصیه می کنند. چای های بسیار زیادی در دنیا وجود دارد که می توانید از هر کدام از آن ها بهره ببرید.

با خواص چای های معمولی که بسیار زیادی در دسترس هستند آشنا هستید و بهتر است تا با خواص چای هایی که کمتر می شناسید آشنا شوید. در این مطلب نگاهی داریم به چند چای بسیار عالی اما ناشناخته که در عطاری ها می توانید آن ها را پیدا کنید.

حراجی

برگ های تمشک قرمز: این چای بیشتر در دوران حاملگی مصرف می شود، اما مصرف آن برای افراد دیگر نیز مفید است. برگ های آن حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی متنوع است که به آسانی در آب گرم آزاد می شود. برگ های آن خاصیت خنک کننده و تصفیه کننده دارد.

چای قره قات: با این گیاه شاید آشنایی نداشته باشید. میوه ی این گیاه از نوع سته است و پس از رسیدن کامل به اندازه ی نخود شده و حاوی آب بنفش رنگی می باشد. برای دم کردن چای باید به این نکته توجه کنید. به ۵ گرم از خرد شده ی میوه ها یک لیوان آب سرد می افزاییم، آن گاه حدود ۱۰ دقیقه می گذاریم بماند و سپس آن را به حد جوش می رسانیم و باز هم مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به حال خود می گذاریم و گرما گرم صاف می کنیم. ضد چسبندگی پلاکت ها، ضد شکنندگی عروق مویینه، ضد ویروس تبخال، ضد التهاب، ضد اکسیدان، ضدتب، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد زخم های گوارشی، ضد قارچ، ضد ویروس، قابض، محرک گردش خون، محافظ کلاژن، ادرار آور، محرک سیستم ایمنی بدن، کاهش دهنده ی چربی خون و گشاد کننده ی رگ ها.

چای رزماری: علاوه بر این که منبع عالی ویتامین E است، چای آن در برطرف کردن بیماری ها مفید است. دم کرده رزماری عملکرد کلیه و کبد را بهبود می بخشد و انواع سردردها را نیز برطرف می کند. چای رزماری، برای درمان سرماخوردگی، سردرد، اختلال عصبی، تسکین درد عضلات و آرامش عصب موثر است. از آن جا که این گیاه خاصیت ضدباکتریایی دارد، پارچه آغشته به چای این گیاه را به زیر بغل بمالید تا بوی نامطبوع از بین برود.

چای زنجبیل: زنجبیل مانند فلفل قرمز طعم تندی دارد. مصرف آن به افرادی که تب خال یا زخم معده دارند توصیه نمی شود. زنجبیل منبع عالی ماده معدنی لازم و ویتامین است و برای درمان بیماری های متعدد از جمله ناراحتی های گوارشی، نامنظم بودن عادت ماهانه، اختلالات و ناراحتی های دفع روده ای مفید است.

چای برگ ژینکو: در بسیاری از اقوام، مصرف برگ این درخت از هزاران سال پیش رایج بوده است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که این چای عملکرد گردش خون را بهبود می بخشد و کلسترول را کاهش می دهد. به تازگی نیز مشخص شده است که این گیاه از بدن در برابر اشعه محافظت می کند.

براد پیت بدون اسلحه احساس امنیت نمی کند!

Posted: 20 Sep 2012 01:16 AM PDT

بازیگر فیلم “آنها را با ملایمت بکش” احساس می کند از آنجایی که یک آمریکایی است ، همراه داشتن اسلحه در خون اوست.”
بازیگر فیلم “آنها را با ملایمت بکش”، همیشه باید مواظب همسرش آنجلینا جولی وشش فرزندشان – مدوکس ۱۱ ساله، پکس ۹ ساله، زهرا ۷ ساله، شیلو ۶ ساله و ناکس و ویوین ۴ ساله باشد و احساس می کند از آنجایی که یک آمریکایی است، همراه داشتن اسلحه در خون اوست.”
او به مجله “دیلی میل لیو” گفت: “آمریکا کشوری است که با اسلحه بنا شده است. این در خون ماست. خیلی عجیب است اما وقتی یک اسلحه همرا دارم احساس بهتری دارم. واقعا” این طور است. اگر یک اسلحه در جایی از خانه پنهان نکرده باشم، احساس امنیت نمی کنم و احساس می کنم که خانه کاملا” امن نیست.”

حراجی

“چه غلط و چه درست، این احساس و نظر من است.”
براد پیت در ادامه حرفهایش فاش می کند که چطور در همان سالهای کودکی و نوجوانی با اسلحه آشنا شده است.

او در ادامه گفت: “من اولین بار وقتی به مهد کودک می رفتم یک اسلحه اسباب بازی هدیه گرفتم، وقتی کلاس اول بودم یک تفنگ ساچمه ای داشتم و وقتی کلاس سوم بودم برای اولین بار با یک تفنگ کمری شلیک کردم و در محیط بسیار سالمی بزرگ شدم.”


شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی شهر سلامی شهر آثار تاریخی شهر سلامی كوشك سلامي شهرستان خواف بند سلامي شهردار سلامی دانشگاه پیام نور - واحد خواف پورتال شهردار شهدای سلامی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:, | 14:58 | نویسنده : SAMAN |